5 reguli esentiale in PR

Relațiile publice sunt despre a-i convinge pe ceilalti sa te asculte si sa te urmeze. Indiferent daca esti angajat intr-o companie de PR sau ai propriul business, te invit sa urmaresti 5 reguli ce iti vor fi utile in activitatea de specialist in relatii publice:

  1. Stabileste mesajele cheie ale brandului.

Baza oricarei strategii de PR trebuie sa comunice in mod clar mesajele-cheie. Aceastea reprezinta lucrul cel mai important pe care trebuie sa-l cunoasca targetul produsului. Ele scor in evidenta unicitatea companiei, calitatile brand-ului si sunt prezentate atat in comunicarea externa cat si interna.

  1. Raspunde promp la toate solicitarile.

Un specialist bun in relatii publice cunoaste importanta vitezei de reactie, aceasta reprezentand un factor ce poate face diferenta intre o situatie de criza si doar  o situatie dificila.

Chiar daca nu ai un raspuns exact in acel moment, raspunde imediat la solicitarile media, clientilor, colegilor etc. In acest fel, colaboratorii tai vor stii ca se pot baza pe tine si ca faci tot posibilul sa revii cu un raspuns fezabil cat mai curand. Este recomand sa oferi un termen limita in care te vei incadra cu raspunsul si sa ai grija sa-ti respecti promisiunea, fara a depasi termenul limita. In aceasta industrie, ceea ce spui reprezinta intreaga ta reputatie.

  1. Concetreaza-ti eforturile de comunicare fix pe audienta brand-ului.

Adreseaza-te celor interesati de produsul tau, astfel incat, bugetul de PR sa-si atinga obiectivele. Mergi nisat catre consumatorii tai si nu uita ca doar o combinatie intre media traditionala si  bloggeri/vloggeri/influenceri etc. iti pot garanta succesul. Gandeste-te  unde isi petrece timpul audienta ta (online sau offline) si cum poti sa-i atragi atentia catre produsul tau. Nu trimite comunicatul de presa catre intreaga ta baza de date, ci doar celor interesati de subiect.

  1. Nu minti sub nicio forma media.

Prioritatea unui specialist in comunicare, trebuie sa fie media. Nu minti in numele clientului tau si nu incerca sa ascunzi situatiile grave fata de presa. Situatiile de criza se rezolva, nu se ascund sub pres. Intreaga deontologie a meseriei se bazeaza pe sinceritate iar daca un membru al presei a aflat ca ai mintit, atunci ai pierdut aceasta conexiune cruciala (PR-jurnalist) pentru totdeauna.

Odata ce jurnaliștii vad că se pot baza pe tine din cand in cand pentru idei de povestiri si comentarii de expert, atunci vei deveni o persoana valoroasa  in ochii lor.

  1. Vizualul sa fie intodeauna la cea ma buna calitate.

Pericolul este mare la acest capitol, deoarece o poza de calitate slaba sau medie, poate distruge complet sansele de a obtine interes din partea consumatorilor sau a mass-mediei. Indiferent daca este printata sau digitala, imaginea trebuie sa ofere o perspectiva clara asupra produsului, copy-ul avand scopul de a sustine vizualul. In orice material de comunicare focusul principal o sa fie pe vizual si de aceea nu se poate face rabat de calitate la acest capitol.

 

PS: Sper ca ti-au folosit sfaturile de mai sus si nu uita, sinceritatea si profesionalismul te vor ajuta sa-ti construiesti o reputatie in domeniul relatiilor publice.