5 reguli esentiale in PR

5 reguli esențiale din PR

Relațiile publice sunt despre a-i convinge pe ceilalți să te asculte și să te urmeze. Indiferent dacă ești angajat într-o companie de PR sau ai propriul business, te invit să urmăreșți 5 reguli care îți vor fi utile în activitatea de specialist în relații publice:

1.Stabilește mesajele-cheie ale brandului

Baza oricărei strategii de PR trebuie să comunice în mod clar mesajele-cheie. Acestea reprezintă lucrul cel maiimportant pe care trebuie să-l cunoască targetul produsului. Ele scot în evidență unicitatea companiei, calitățile brand-ului și sunt prezentate atât în comunicarea externă, cât și în cea internă.

2.Răspunde prompt la toate solicitările

Un specialist bun în relații publice cunoaște importanța vitezei de reacție, aceasta reprezentând un factor ce poate face diferența între o situație de criză și o simplă situație dificilă.

Chiar dacă nu ai un răspuns exact în acel moment, răspunde imediat la solicitările media, ale clienților, ale colegilor etc. În acest fel, colaboratorii tăi vor ști că se pot baza pe tine și că faci tot posibilul să revii cu un răspuns fezabil cât mai curând. Este recomandat să oferi un termen limită în care te vei încadra cu răspunsul și să ai grijă să-ți respecți promisiunea, fără a-l depăși. În această industrie, ceea ce spui reprezintă întreagă ta reputație.

3.Concentrează-ți eforturile de comunicare fix pe audiența brand-ului

Adresează-te celor interesați de produsul tău, astfel încât bugetul de PR să-și atingă obiectivele. Mergi nișat către consumatorii tăi și nu uita că doar o combinație între media tradițională și bloggeri/vloggeri/influenceri etc. îți pot garanta succesul. Gândește-te unde își petrece timpul audiența ta (online sau offline) și cum poți să-i atragi atenția către produsul tău. Nu trimite comunicatul de presă către întreaga ta bază de date, ci doar celor interesați de subiect.

4.Nu minți sub nicio formă media

Prioritatea unui specialist în comunicare trebuie să fie media. Nu minți în numele clientului tău și nu încerca să ascunzi situațiile grave față de presă. Situațiile de criză se rezolvă, nu se ascund sub preș. Întreaga deontologie a meseriei se bazează pe sinceritate, iar dacă un membru al presei a aflat că ai mințit, atunci ai pierdut această conexiune crucială (PR-jurnalist) pentru totdeauna.

Odată ce jurnaliștii văd că se pot baza pe tine din când în când pentru idei de povestiri și comentarii de expert, atunci vei deveni o persoană valoroasă în ochii lor.

5.Vizualul să fie întotdeauna la cea mai bună calitate

Pericolul este mare la acest capitol, deoarece o poză de calitate slabă sau medie poate distruge complet șansele de a obține interes din partea consumatorilor sau a mass-mediei. Indiferent dacă este printată sau digitală, imaginea trebuie să ofere o perspectivă clară asupra produsului, copy-ul având scopul de a susține vizualul. În orice material de comunicare, focusul principal o să fie pe vizual și, de aceea, nu se poate face rabat de calitate.

 

PS: Sper că ți-au folosit sfaturile de mai sus și, nu uita, sinceritatea și profesionalismul te vor ajuta să-ți construiești o reputație în domeniul relațiilor publice.