PR Influencer Marketing
Ce înseamnă PR Influencer Marketing?
PR Influencer Marketing-ul reprezintă o asocierea specifică și directă în mediul online între un brand și un influencer/creator de conținut print-o serie de acțiuni de promovare ce se întâmplă pe canelele de comunicare ale influencerului. Această formă subtilă dar eficientă de marketing, creează o relație mult mai personală între brand și consumator, față de metodele de promovare clasice.
Cum trebuie să fie un influencer ca să fie relevant pentru brandul tău?
Un influencer trebuie să creadă în produsul sau serviciul pe care îl recomandă și să-l testeze. Ideal ar fi să folosești în strategia de comunicare influenceri care deja cunosc și au o experiență cu produsul. Un influencer profesionist este sincer până la capăt-cuprinde în recenzie atât punctele forte, cât și punctele slabe ale produsului respectiv, el devenind credibil și real prin această abordare ce presupune onestitate 100% față de comunitatea lui.
Ce caută consumatorii brandului tău?
Consumatorii au din ce în ce mai mult nevoie de o voce care inspiră încredere, ei caută un touch uman în alegererea brandului iar work-ul cu influenceri oferă brandurilor această oportunitate. În ultimii ani, influencerii, bloggerii, vloggerii se bucură de multă credibilitate pe rețelele de socializare. Și… pentru o strategie de PR eficientă, este vital să te asociezi cu nume relevante din lumea internetului ce rezonează cu valorile brandului tău. Când îi implici în comunicarea ta, fie că sunt ambasadori de brand sau doar în parteneriat, aceștia îți pot transfera atenția target-ului lor asupra brand-ului tău.
Nu este despre cel mai mare reach, ci despre cine sunt consumatorii tăi, ce le place la brandul tău și cum poți să afli mai multe despre întregul lor proces mental prin care ajung să facă o achiziție. Deși în mass-media traditională sau digitală consumatorii vor privi întotdeauna publicitatea plătită cu scepticism, adevărul e că oamenii nu vor reclame, ci vor conversație. De aceea, recomandările influencerilor îți pot ajuta brand-ul să câștige credibilitatea ce ajută la loializarea consumatorilor și atragerea unor noi useri.
Beneficii PR Influencer Marketing
Unul dintre cele mai mari avantaje ale PR Influencer Marketing-ului este capacitatea sa de a măsura corect impactul de perfomantă al campaniei tale. Poți verifica o varietate de referenți, de la likes, brand mentions, hashtags, la numărul de click-uri și la traficul de recomandări. Pe lângă indicatorii de brand vei avea suficient spațiu de promovare pentru componenta de storytelling, ce o să te ajute enorm în aplicarea strategiei de comunicare corecte.
Nu uita că este o industrie în dezvoltare, încă există branduri care nu folosesc influenceri în strategia de comunicare, de aceea poți să obții un ROI mare deoarece nu toți competitorii tăi folosesc această unelta de marketing. De asemenea, contentul influencerilor îl poți declina în toate mediile de comunicare ale brandului, prin urmare, indiferent dacă abordezi genul acesta de promovare din perspectiva financiară, sau din perspectiva conținutului relevant și uman, în urma unei campanii de PR influencer marketing bine planificată și executată, vei observa rezultatele pozitive ce vor face diferența între tine și competitorii tăi.